Det är inte diamanter, det är snön som glittrar.

Nu är det återigen fredag och bara en vecka kvar innan vi får sportlov! Otroligt skönt. Jag sitter här hemma och gör bort lite läxa medan jag väntar på att jappe ska komma hem från skolan. Vi hade nämligen tänkt fara ut med skoter en sväng. Det har ju varit så kallt de sista dagarna (veckorna?) att man knappt kunnat vara ute. Men idag ligger temperaturen runt -12 och det är ju varmt mot för vad det har varit, så det gäller att passa på.

Imorgon far vi upp till stugan. Det kommer inte att kunna komma in med bilen på gården och inte heller kommer det att vara plusgrader inomhus. Så det lär ta hela dagen innan vi skottat, värmt upp huset och fått av oss tjockkläderna. Men det är lite av tjusningen. Jag gruvar mig bara för att lägga mig i de kalla sängkläderna imorgon kväll...



Bild från förra vintern så vi har ganska mycket mer snö nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0