En bulla med mandelmassa och en stor klick grädde, tack!

FET-tisdag idag, men om det inte vore för semlorna skulle detta vara vilken tisdag som helst, iaf för mig.
Satt och kollade på tv imorse innan jag for till skolan. Vet ni hur många olika semlor det finns, nä inte jag heller, men det måste vara en hel del olika recept. Men jag måste erkänna att jag håller mig till en och samma sort, den sort som jag växt upp med - en vanlig semelbulla, lite mandelmassa, en stor klick grädde och florsocker uppe på toppen. Men det är inte mycket som klår en sådan delikatess.


En semla i varm mjölk, är det någon som har smakat det? Jag blev faktiskt erbjuden en sådan idag men jag är för snål för att  förstöra en semla genom att sätta den i en tallrik med mjölk. Det låter inte ens gott. Och inte hjälpte det när de sa att det var riktigt gott med något som blir som en slags gröt. Jag är nog en person som inte heller prövar på nya saker, jag håller mig mest till det traditionella, det som jag vet att jag verkligen gillar.

Hoppas ni har en fortsatt härlig FET-tisdag med mycket semlor!

Kommentarer
Postat av: emelie berglund

Jo precis, de där med semla i varm mjölk kan väl inte vara någon höjdare :P

2009-02-24 @ 20:04:18
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0