Himlagott

Det är väl ingen som missat det vita, det stora, för vissa det jobbiga och för andra något helt nytt?! Jag själv har en blandad känsla. En känsla av glädje och en känsla av jobbiga, kalla och blöta promenader till skolan. Men det är så det är. Och man kan inte annat än beskylla sig själv. För om jag inte hade velat ha det, eller kanske i mindre mängd så kan jag ju faktiskt flytta söderut. Hårt sagt.

Men just nu njuter jag av att titta ut genom fönstret, se grannarnas vita tak, höra smattret och blåsten, hålla en varm kopp "himlagott" the i min hand och är glad över att det inte är jag som behöver gå där nere på gatan.




Kommentarer
Postat av: Elisabet

Mörkt,blött och kallt på väg till skolan idag. Det är bara att bita ihop. Där möts man av glada barn-"ÄNTLIGEN SNÖ, Oj vad vi längtat!" Då smälter man, ialla fall inuti. ps/ För 18 år sen var det snöstorm på väg in till BB/ds Ha det bra/Elisabet

2010-10-14 @ 13:36:25
Postat av: Elvira

Elisabet, kul att du läser bloggen!

Det kan jag tänka mig. Känner mig själv nästan som ett litet barn då det börjar snöa. Men denna snö kommer nog också smälta, inget som ligger kvar så länge skulle jag tro.

Ja, jag hoppas ni haft en bra dag med mycket tårta och paket till zakke. Jag skickade ett sms men har inte fått något tillbaka. Kram Elvira

2010-10-14 @ 20:32:52
URL: http://elviralindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0