Mjösjöliden

Som sagt så har jag spenderat senaste veckan på en äng utanför piteå, närmare bestämt i mjösjöliden. Otroligt fint. Ett läger med ca 1800 personer. Vi bodde i ett 12-manna tält 6 personer härifrån byn. Vi hann med ganska mycket den här underbart soliga veckan, mer eller mindre planerade saker. Vi hade olika seminarier (ganska tråkiga måste jag säga), gick en sväng i skogen med karta och kompass, gick höghöjdsbana, byggde en flotte, träffade nya människor, varit på underhållning, lagade mat över öppen eld, badade och solade, varit på äventyrsbadet och badat, paddlat kanot och spelat volleyboll.



Väl hemma så längtar jag tillbaks otroligt mycket. Saknar allt kan man väl säga. Men mest gemenskapen, laga mat själva och sova i tält. Men nu laddar vi inför nästa patrullriks som äger rum om 3 år. Dvs att jag är 20 år då (ganska gammalt, ta inte illa upp ni som är 20). Kanske är det i mitten av Sverige eller i södra Sverige, vem vet? Längtar då iaf.

Kommentarer
Postat av: Liza

Nästa läger kommer säkert bli minst lika kul!! Klart vi ska dit fast vi är 20 :)

2008-08-06 @ 13:04:01
URL: http://lizaberstrom.blogg.se/
Postat av: Liza

Nästa läger kommer säkert bli minst lika kul! :D klart vi ska dit fast vi är 20 :)

2008-08-06 @ 13:05:37
URL: http://lizaberstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0