Blundar och drömmer mig tillbaka till gamla tider.

December och julkalendern på tv har börjat. Ett stort tecken på att julafton snart är här. Det påminner om gamla tider.

Ända tills vi (mina kusiner och jag) blev 13 år fick vi en paketkalender av våran farmor. Tänk dig att vara farmor till 9 barnbarn och alla ska ha 24 paket var, ett för varje dag. Snacka om att hon gillade att köpa och slå in saker till oss. Vi klev upp på morgonen, knöt lös vårat paket från den broderade jultomten, satte oss i soffan under en filt och såg julkalendern medan vi öppnade våra paket. Det var en bekymmerslös tid...


Kommentarer
Postat av: Emma

Halloj! Har slut pengar på mobilen så jag skriver här istället just nu ^^ Ska du med till luleå på lördag och shoppa med mig och Hannah? :)

2008-12-04 @ 14:02:02
URL: http://skoogstroll.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej, jamen vi snackar imorrn! :)

2008-12-04 @ 20:47:17
URL: http://skoogstroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0