Sista spurten.

En vecka kvar och det känns helt fantastiskt! En lättnad igår när vi hade gjort vårat näst sista prov och det kändes riktigt bra. Dock gjorde jag ett fel som man verkligen kan kalla slarvfel. Första frågan och det står - "vem är sveriges statschef?" Jag bara slummar igenom frågan och mitt svar blir, Fredrik Reinfeldt. Han är inte våran statschef! Han är våran statsminister. Svaret ska ju vara kungen. Som tur var så fick jag ta tillbaka provet och ändra på det innan jag lämnade klassrummet. Tur där, annars hade jag varit en poängfattigare på ett svar som jag kunde på en fråga som jag läste fel.

Slarvfel är aldrig kul men när man väl får tillbaka provet och inser sitt fel så glömmer man aldrig av det svaret igen. Det kan jag lova! Jag gjorde detta på vårat andra världskriget prov i nian. Frågan var när kriget började och jag skriver -45 i all hast. För den som inte vet så började kriget -39 och slutar (!) -45. Det kommer jag aldrig att glömma!

Imorgon har vi vårat sista prov och jag började plugga idag. Ganska ovanligt för att vara Elvira. Men jag har inte så höga mål på det här provet, G känns rätt okej. Och en dag som denna då jag är ledig så sitter jag och pluggar men skulle helst av allt vilja ut och gå eller åka skidor. Men men... allt kan man inte hinna göra.

Hoppas ni har en underbar dag!!







Kommentarer
Postat av: Andreas

mm det känns helt underbart! :)



Ha det så bra nu!

2008-12-16 @ 21:21:26
URL: http://andreasarzen.blogg.se/
Postat av: linnea

jag gillar din blogg massor:D (/ Linnea

2008-12-17 @ 22:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0