Helt sjukt!

Jag har läst och hört mycket om det här med försäkringskassan på senaste tiden.  Man börjar ju fundera om det verkligen är människor med empati och förstånd som sitter där. Enligt försäkringskassan så får cancersjuka ingen sjukpänning förän dom är döende. Men vadå? En person med cancer kan ju dö när som helst, på nästa behandling eller om ett år.  Det är väl klart att om man är sjuk så ska man få vara sjukskriven och inte behöva utsättas för saker som kan förvärra sjukdomen. Dom som vill jobba, okej, men man kan väl inte tvinga en med cancer att jobba ändå tills dom ligger inför döden?!

Egentligen så tror jag de flesta människor tycker ungefär som jag när det gäller den här frågan. Jag menar, annars är man ju helt utan medkänsla. Men hur kan samhället då fortsätta i samma riktning? Hur kan ett fåtal människor få bestämma? Vi har väl ändå demokrati!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo precis, var glad för de du har!

det är svårt att förklara detta med sin egen sida hur man gör. men hajna killen www.designadinblogg.se förklarar de urbra, han har typ svaret på alla frågor, sedan tack vare han lär du dig själv lite eftersom! :) kram

2008-07-05 @ 22:40:41
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan, Vad skulle du skriva, om du hade sveriges största blogg? vad tycker du egentligen om det blondinbella.se skriver i sin blogg.

eller vad tycker du kanske om henne?

diskutera det i min blogg, och ni (er blogg länk) kommer tillsammans med era åsikter hamna på ett inlägg i min blogg. gratis reklam för er, och kul att se vad andra tycker.



http://emelieberglund.blogg.se/2008/july/blondinbella-sveriges-storsta-blogg.html

Här har du din länk till diskutions-sidan!

2008-07-10 @ 16:56:25
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0