Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå

Idag har jag varit hemma. Vaknade med en tjock knut i bröstet och värsta hostan så jag gick och la mig igen i min sköna säng. Vaknade inte förän halv 11 och då var det redan lite bättre. Jag som så fort blir rastlös började knopa ihop ett mors dags kort som var färdigt där kring 1. Och sen så var det samma sak igen, rastlösheten kröp sig på. Jag bestämde mig för att baka chokladbollar och sedan lagade jag middag, pasta och någonslags korvgryta. Förstår inte att laga mat kan vara gode kul när man väl tar sig tid, men för det mesta är det bara en jobbig vardagssyssla.



Så här blev resultatet av mitt kort!


Nu på kvällskvisten följde jag och Lydia med pappa för att slänga nå gammalt bråte. Ursh vad äckligt saker och ting kan bli. Det luktade bajs och ta i sakerna var ju inget man ville göra. Vi började sedan att diskutera hur man egentligen kan jobba på sådana ställen som en soptipp, sopbil eller som avloppsrensare. Tänka sig, det finns verkligen folk som gör det!

Jag vet inte, men jag tror enbart det är någon slags fördom jag har. Men om man är sopgubbe eller jobbar som avloppsrensare så tänker man ju genast på sånna personer som inte orkat gå klart skolan eller de som det inte gått så bra för i skolan.  Vem skulle välja att jobba med det?  Men  som  avloppsrensare  så behöver man väl ändå vara ganska utbildad, eller har jag fel?

En sak är då säker, jag ska då aldrig bli varken nån som jobbar på en soptipp eller någon som rensar andras avlopp! Jag tycker det är nog äckligt att torka av köksbordet med en disktrasa!

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha okej, men du tränar ju så mycket så några chokladbollar är du absolut värd! :) Hoppas inte att det var lördagens cykeltur som gjorde dig sjuk bara? :/

Nämen jaså!:O Haha, Märta var så stolt över sitt recept att hon var tvungen skicka in det ^^ men jag gillade tuvasåsen grymt mkt, den var riktigt god faktiskt. Det receptet måste jag få! :)

2008-05-19 @ 20:53:18
URL: http://skoogstroll.blogg.se
Postat av: Emma

Jag tror att du & jag skulle bli ett bra avloppsrensarteam med våran disktrase/bakterieskräck1 Haha :P

Vilket fint morsdagskort förresten! :)

2008-05-19 @ 20:55:17
URL: http://skoogstroll.blogg.se
Postat av: rosanna

Jag tror det blev hos Anders utomhus, oså, för det är ju jävligt kul om det är bra väder (y) Det måste det vara!:-))

2008-05-19 @ 23:35:51
URL: http://rosannnaspjuth.blogg.se
Postat av: Emma

Okejokej, du får ta det lugnt och vila upp dig så du blir frisk fort :)

Haha, nä jag var så less Märta så när sista hk:n var snörde jag bort hela häftet ^^

2008-05-20 @ 15:24:39
URL: http://skoogstroll.blogg.se
Postat av: Anonym

himla gulligt kort du gjort :)

2008-05-21 @ 21:07:34
URL: http://emelieberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0