Ledighet.

Igår var en underbart härlig dag!

Jag vaknade av att solen kikade in genom mitt fönster. Började dagen med en halvtimmes solning innan det bar av till bagarstugan där mormor, moster och mamma bakade bröd. Där träffade jag Gunhild och Alma, så jag for hem till dom och tog hand om Alma medans Gunhild lagade mat.


Sedan kom Jonas och hämtade mig och skjutsade mig till frissan. Frisyren vart väl inte riktigt bra men det är sommar så jag får sätta upp det i en knut. Sedan när jag kom la jag mig i den underbara sommarvärmen och solade i kanske 2 h (som jag nu ångrar innerligt), får inte sola nå mer nu innan sommarlovet. :( Har solbränt mig så pass mycket att jag nästan inte kan sitta ner. Undersidan av mina lår och vader lyser röda. 

På kvällen var jag så rastlös så jag kom på den briljanta idén att cykla till blåsmark där Blåsmark div 5 spelade. Det tog 52 minuter att cykla dom dryga 18 kilometrarna. En mycket härlig cykeltur i det mycket härliga vädret! Dock gick det inte lika bra för Blåsmark som förlorade med 4-1 mot Öjebyn.



Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0