Livet är kort

Ne verkligen inte. Idag har det inte varit någon solig dag. Skulle precis fara med min räcer moped till blåsmark för att se div 5 laget spela när regnet började ösa ner. Jag väntade och då det blev uppehåll satte jag mig på och gasade iväg. I kälen började det hagla så att det riktigt gjorde ont. Och när jag kom fram till Blåsmark snöade det. Varför har vi april väder i maj? Så får det inte vara. För er som är intresserade så vann iaf BSK med 8-0 mot Arvidsjaur. Det var en skön vinst!

Jag har börjat känna mig sjuk och det får jag absolut inte bli. På onsdag är det en viktig DM-match som vi måste vinna. Men ska kurera mig på bästa sätt.



Igår började jag och emma prata om livet, framtiden och sommaren. Vad gör man egentligen av sitt liv? För varje minut som går så är det tid från livet man tar. Dagar som gått kommer aldrig tillbaka. Känns ganska sorgligt när man tänker efter. Som tur är så är det ju lika för alla.

Men hur ska man då göra för att ta vara på sitt liv på bästa sätt? Ska man göra det man mest av allt tycker om eller ska man plugga så att man har ett bra jobb i framtiden?  Liver är ju nu och livet är även då man blir 56 år. "Ta vara på din ungdom". Men det är ju nu som jag har chansen att plugga så att jag kan få ett bra jobb, bra lön och kan leva ett gott liv. Men samtidigt är det så mycket annat man vill göra som ung. Man vill fara ut och resa, se andra saker och uppleva andra miljöer, testa på olika saker och helt enkelt bara göra det man vill.

En sak är då säker. Den här sommaren ska bli en sommar då jag ska göra det jag känner för. Frihet.
Och på tal om frihet kom jag att tänka på Dileva låten - vad är frihet? Haha

Take care

Kommentarer
Postat av: Emelie

nå tack, gulligt sagt! hoppas också jag får komma tillbaka snart, det är verkligen tomt utan att träna eller spela,.. men nu måste vi fortsätta spela så fint som sist. kanske de kan bli en bra sesång iaf :)

2008-05-18 @ 18:38:04
Postat av: Emma

Den här sommaren ska bli en sommar som man kan titta tillbaka på när man är gammal och sitter i gungstolen och funderar "Det var bra att jag levde livet som ung" ska tankarna gå, inte att man ångrar att man inte gjorde allt kul man skulle velat ;)

2008-05-18 @ 18:39:21
URL: http://skoogstroll.blogg.se
Postat av: Emma

Oja, jag vet precis hur du menar! Men jag skyller på vårat utseendefixerade samhälle, det är det som har format oss ^^

Positivitet ja, jag ska blunda och tänka på sommaren som ska bli så grym! :) kanske jag blir på bättre humör ;)

2008-05-18 @ 18:44:51
URL: http://skoogstroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0