Moppetur


Vi for ju då upp med mopparna till min stuga igår kväll. Gick mycket fortare än vad som var beräknat så det var ju skönt. Stannade till i Fällfors för att se om det fanns nå liv där eller om det var hel dött, och vi konstaterade de senast nämnda. Framme efter ca 1h och 30 min. Vi bara mööööös. Gjorde upp en eld i den öppna spisen, tog fram lite gotta och satte oss tillrätta i soffan. Kring halv 2 var det sängdags efter att vi hunnit vara ute och gunga lite gungbräda. Sov som nå stockar.

Imorse vaknade vi alla kring halv 9 av att emma skulle ner från översängen och hoppar ner på golvet. Det var en lämplig väckarklocka. Vi åt frukost och begav oss genast ner till gräsmattan i den sköna solen. Solade till Lunchen, typ halv 12. Enoooormt skönt. Det kändes verkligen som sommarlov då (men det gör det även nu). Efter lunch tog vi vårat färdmedel och körde till Maranäsvältan. Och för den som inte vet vad det är så är det en enormt djup grobba med bara sand. där sprang vi ner och upp, en gång för sen orka vi inge mer. Kollade in dragracingen som pågick på ett flygfält bredvid innan vi styrde kosen hemåt.

Men äventyret var inte slut där. Eftersom att allas moppar hade gått så bra och ingen hade fått soppa torsk eller nå så var det som att den här resan inte kunde vara utan det. Såklart bara nån kilometer från hemmings så får jag ju punka på mitt bakdäck. Ja, inget att göra åt saken annat än att ställa den vid vägkanten och hoppa på en annan moppe. 

Äntligen hemma efter en lång dags äventyr. Nog för att vi lika gärna kunde ha stannat till imorrn. :)


Kommentarer
Postat av: HELENAAS

frågestund i min blogg =)

2008-05-31 @ 20:50:23
URL: http://helenaas.se
Postat av: Emma

Det var grymt mysigt att bara må ;)

2008-06-01 @ 12:44:16
URL: http://skoogstroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0