Sunlight

Det svider som över hela kroppen. Ingenting får röra huden, och det är ganska svårt, för man vill ju inte direkt vara naken. Det är som en känsla av små små nålar som sticker mot huden. Och varmt är det, fastän man har en fläkt som blåser på huden så är värmen ändå det som är överlägset. Jag pratar förståss om solbrännan.

Kan ju inte vara i solen längre än att det börjar bli lite varmt så är jag röd. Och tänkt då att jag suttit i solen alldeles för många timmar idag. Men jag får ju skylla mig själv. Men det är ju lika bra att huden hinner vänja sig, ska ju klå min morfar i brunhet som brukar vara av det värsta slaget när sommaren är slut.

Och när min mamma då säger att jag måste vara extra försiktig med solning så säger jag till henne att inte lär jag få hudcancer. Varför skulle just jag få det?!

Jag söker på google och ser vad som står om hudcancer.

"Basalcellscancer, basaliom, är en vanlig form av hudcancer orsakad av kraftig exponering för UV- (ultravioletta) strålar.

Man bör vara extra försiktig med solning om man:

  • Har hudcancer i släkten
  • Har många vanliga födelsemärken
  • Har oregelbundna födelsemärken
  • Är blek
  • Är solkänslig
  • Har fräknar
  • Har blont-rött hår
  • Har grön-blå ögonfärg"
Det skrämmer mig för fem av åtta punkter stämmer in på mig. Jag har inte hudcancer i släkten, inte många vanliga födelsemärken eller oregelbundna födelsemärken, men de andra... :S

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jamen då stämmer det ju till punkt och pricka ;)

Ja hon kanske kom 21:a, säkert det, men himla dåligt iaf ^^ Nu får vi ju kvala nästa år igen. Skittävling! Haha

Jag tror om jag it minns fel att det var i början av juli, typ 13:e kanske :) Men det är nog bäst att alla inblandade pratar med sina parents först så att det it blir nå strul x)

2008-05-25 @ 20:09:33
URL: http://skoogstroll.blogg.se
Postat av: Emma

Lycka till med brännan, det är bara att härda ut ;)

2008-05-25 @ 20:10:25
URL: http://skoogstroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0