Elviras första vinter och jultecken.

En och en halv månad så är det 2009. Tiden går så oerhört fort att man inte hinnar med. Det var ju nyss sommar. Hur som helst så känns julen snart här, fast det ändå är ganska länge kvar.

Första snön kom i onsdags men det blev inte så långvarig. Igår regnade det och det mesta försvann. Dock så vaknade vi upp till en kall dag med frost på gräsmattan, såg ut som snö. Det lilla som är kvar har nog ändå inte tänkt försvinna.

Jag drack första glögglaset igår. Kall glögg med vit choklad och lime, med isbitar i. Jag kan inte säga att det var jätte gott, lite stark men den gick att dricka.

Imorse så gick jag och plockade enris för att jag ska göra kransar. Hade tänkt göra några som jag kanske kan sätta upp här hemma och även någon som jag kan ge bort. Plockade även lite lingonris med lingon på för att få lite färg på kransarna.

På tisdag är den årliga ljusstöpningen som vi alltid har innan jul. Vi är hemma hos någon och har en jätte trevlig kväll tillsammans. Vi dricker glögg och vi brukar verkligen få till den där julstämningen.

Helgen därpå har jag och sofia bjudit in 12 stycken till en julpysseldag. Göra julkort, sticka ett par tjocksockar, koka knäck, pyssla ihop en julklapp eller sy någonting, göra precis det man känner för. Bara en trevlig dag med trevliga människor.

Ester, ljusstöpning hemma hos oss 2005.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0