Mitt i allt mörker finns ljus.

Doften sprider sig. Doften av saffran, nejlikor, glögg och kärlek. Känner den där varma härliga känslan komma krypande. Ute lägger sig snön till ett vitt tjockt täcke. Blåsten tar med sig snö ner från taken, det blir virvlar som i en dans. Mörkret börjar sänka sig och inne tänds ljus. Det börjar närma sig...

Söndag idag. Alltid lika utdragen. Men jag vaknade upp och hade mer energi än vanligt. Jag började med att ställa in enriset i badkaret för att det skulle torka av lite. Stoppade in apelsinskivor i ugnen för att torka det. Plockade bort alla kläder i mitt rum och satte på julskivan. Städade tvättstugan, plockade bort alla saker och skurade bänken. Sedan gick jag och mamma ut och gick runt byn. En skön men blåsig promenad. Sedan knöt jag ihop en krans och pysslade ihop lite andra juldekorationer för att ställa på bordet eller ute. Apelsinskivorna brände jag så nu har jag en annan omgång
inne i ugnen.


Kommentarer
Postat av: Emma

aah, du är så duktig elvis! Själv har jag inte ens rensat mossan som jag plockade för typ en månad sen... det återstår att se om det blir nå krasar för min del x) Haha

2008-11-24 @ 16:18:33
URL: http://skoogstroll.blogg.se/
Postat av: emelie berglund

själv kan man inte ens göra sånna ;D

2008-11-25 @ 21:54:13
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0