Just a dream (?)

Jag är med väldigt många jag känner. Familjen, släkten och kompisar. Vi har det mycket trevligt, pratar och skrattar. Plötsligt får jag veta att jag ska dö. Hur, var och när. Paniken nyper tag om mig. Allt bara snurrar, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ska jag redan lämna det här livet?! Jag har ju inte ens hunnit fylla 18 än. Jag vet att astma kan vara farligt men inte så farligt att man kan dö av det. Jag har ju på mig bricanyl, ska den inte hjälpa mig den här gången? Men det värsta jag kan tänka mig är att lämna min familj kvar på jorden. Jag vill inte orsaka tårar, smärta och oändlig saknad. Det kan jag bara inte! Jag berättar hur det ligger till och börjar ta farväl av familjen, släkten och vännerna. Men det verkar inte alls som om de tar det lika hårt som mig. De verkar inte alls ha några problem med att krama om mig och säga farväl. Vad ska det här betyda? Den enda som verkar bry sig är min bror (!). Han frågar om det inte finns nåt sätt som gör att vi kan stoppa detta på. Han och jag hoppar in i bilen för att köra till akuten där de kanske kan hjälpa mig i samma stund som min andnöd kommer...


En stor lättnad känner jag i kroppen när jag vaknar upp och inser att det bara var en dröm. Jag slår av väckarklockan och vänder mig om i sängen.

Men är det bara en dröm? Kan vara säker på att det inte kommer att hända i verkligheten? Det finns väl drömmar som senare visat sig vara sanna?! Eller?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag har också astma, rätt allvarlig!

jag spelar fotboll och har också fått andnöd, som tur är hade jag med bricanylen på fotbollsmatchen, annars vet jag inte vad som hade hännt.

men det blev ingé mer fotboll för min del ett tag efter det, så nu är jag faktiskt rädd när jag spelar fotboll.



vad som helst kan ju hända...

2008-11-11 @ 20:32:34
URL: http://mikaaelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0