Just another day

På bussen sitter jag och lyssnar på secondhand serenade med ena örat. Bara för att kunna tjuvlyssna på folket runt omkring mig med det andra. In kommer ett gäng killar i 13-14 års åldern. Alla sätter de sig i stolarna runt mig. Bakom framför och på sidorna. I början kan jag inte låta bli att titta, lyssna och reagera över det de säger och håller på med. Bara för att sedan bli irriterad och näst intill arg. Jag vet att pojkar i den ålder är rätt så omogna men lite sunt förnuft finns väl hos alla människor?! Hur som helst så sitter de och "mobbar" en av killarna. En kille som kanske inte riktigt ligger på samma nivå som de andra. En kille som låtsas skratta åt deras pikar mot honom. Jag vet att jag borde lägga mig i och ställa pojkarna mot väggen. Men oftast när det väl kommer till kritan så är jag oftast för feg. Jag övertygar mig själv om att killarna är så och gör så mot varandra. Jag stoppar i den andra luren i örat, sjunker ljupare ner i stolen och blundar. Jag varken ser, hör eller vet vad som händer runt omkring mig.


Kommentarer
Postat av: emelie berglund

Gud så tråkigt, hoppas inte de var min bror. för han är ju lite annorlunda och väldigt inständg så jag tror inte han skulle säga något till mig! :S

2008-11-19 @ 22:45:35
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0