Frihet

Min kära kusin Jakob fyller 18 år imorgon. Han blir mogen, som han säger. Mogen och mogen, det vet jag inte om han blir, hehe, myndig blir han då iaf ;) 

Men det bästa med att bli 18 måste väl ändå vara att ta körkortet, eller? Det finns bara ett ord, Frihet. Dvs, om man nu har en egen bil. Men tänk, man kan ta sig vart man vill utan att tänka på att passa busstider eller fixa skjuts genom mamma. Det måste ju vara det aboslut bästa. Men jag kan tänka mig att ni som bor i storstäderna gärna lämnar bilen hemma (om ni ens har någon bil) och tar tunnelbanan eller bussen istället. Dom går ju ändå hela tiden och det kostar mindre. Men tänk på oss som bor i boschen. För det första har vi inga tunnelbanor. Sedan så har vi 3 bussar som går på morgon mellan 6 och 8 (fast iofs så har vi som bor vid e4an lite mer fördel än våra byagrannar). Och sedan så går det 3 bussar hem på efter middan, mellan 2 och halv 5. Helgerna, tar vi oss ingenstans. På kvällarna tar vi oss ingenstans. Det enda alternativet är Bilen. Och för min del är det ungefär 5 månader kvar tills jag fyller 18 och det första jag ska göra är att ta körkortet!


Kommentarer
Postat av: Naomi

Jag har nu valt ut 5 av bloggarna som blev nominerade. Kolla in här http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5184070 och se om du kom med!

2008-10-21 @ 10:49:27
URL: http://www.metrobloggen.se/naomisliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0