Otursdag med änglavakt

Hade lämnat mina kläder från fredagen i Jakobs bil. Och när jag då skulle ha dem igår så hade han ju såklart farit iväg med bilen in till stan. Jag fick inte tag i honom och anledningen fick jag veta lite senare. Han hade nämligen krockat med en annan bil just då jag skulle få tag i honom. Han, Jonas (min bror) och Johan hade klarat sig utan några skador. Även den andra föraren klarade sig bra. Så det var ju då skönt. Känndes bara så onödigt då han haft körkortet i 4 dagar.

Sedan på kvällen fick jag veta att Johan (samma Johan) och Zakke (Jakobs lillebror) hade voltat med bil. Verkligen ingen bra dag för att köra bil! Men de måste verkligen ha haft Änglavakt för inga skador, varken inre eller yttre, hade dom. Bilen hade snurrat runt ett varv och stannat upp och ned. Jag hoppas dom lär sig av sina äventyr att man ska ta det lugnt och försiktigt och att köra och åka bil är inget man kan leka med trots att det går bra de allra flesta gångerna!

På bilden är dock våran bil som Jonas krockade med förra året. Men Zakkes bil såg ungefär ut såhär, lite mindre trasig kanske, min inte långt ifrån.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men alltså, hoppas verkligen att dom lär sig nå av detta!

2008-10-27 @ 10:17:32
URL: http://skoogstroll.blogg.se/
Postat av: Jonna

usch va hemslt.

2008-10-27 @ 23:00:15
URL: http://jonnaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0