Älskade låtsas bebis

Var det någon som såg programmet, Älskade låtsas-bebis, på 4:an i måndags efter Idol? Jag gjorde det.

Programmet handlade om kvinnor som la ut flera tusen kronor på dockor som såg ut som riktiga bebisar. De älskar  dockorna som om det vore deras eget barn. De går ut och går med dem i vagn, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. En kvinna som var med i programmet jobbade med att tillverka dessa dockor. Hon hade olika ansiktsformer, ansiktsuttryck, knutna eller öppna händer och olika storlekar på dockorna. Allt för att man skulle få "det perfekta barnet". Det var bara välja och vraka. En annan kvinna kallade sig själv för perfektionist och tyckte att dockorna var ett enklare alternativ än en riktig bebis. En riktig bebis smutsade bara ner och var jobbig. Hon tyckte att hon hade hittat den ultimata lösningen. Hon köpte kläder till dessa dockor för flera tusen kronor och behandlade dem som prinsar och prinsessor. Hon hade flera olika barnvagnar, beronde på vad hon skulle göra. Hennes man "råkade" en gång säga docka och hon var snabbt med och rättade till, det är ett barn.

Vad håller egentligen på att hända med samhället? Jag menar, att samla och "leka" med dockor som ser ut som riktiga barn är väl inte det värsta man kan göra men hur sjukt är det inte? Har de inte vuxit upp?

Lägg pengarna på en psykolog istället!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag såg också på programmet och jag måste hålla med om att det var helt sjukt!

2008-10-02 @ 14:26:42
URL: http://skoogstroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0