Hajk

Det var ett tag sen. Men bättre sent än aldrig. Har iaf haft ganska mycket för mig de senaste dagarna så det har inte blivit någon tid över för att sitta vid datorn.

Onsdag så packade jag så gott som hela kvällen. Det var mycket som skulle med, tält, sovsäck, spritkök, liggunderlag, kläder, mat och en hel del annat. Jag fyllde iaf en hel hockeytrunk med grejer.

Torsdag gick vi skola som vanligt och vid 3-tiden tog vi kanoterna och paddlade iväg till fårön. Jag paddlade med Malin och Camilla åkte med i mitten av kanoten. Väl framme satte vi upp vårat tält och lagade mat. Stekt palt, mumma! Sen så blev det lekar. Det roligaste var ändå reflexrundan i skogen. Trodde jag skulle få hjärtattack, så rädd var jag. Sedan for frida hem så det blev bara jag och malin kvar i mitt 4-manna tält. Då bjöd vi över Emelie, Linnea och Sanna att sova med oss. Och det var nog tur, för det var nog kallt att ligga och trängas med 5 pers. Jag och Malin hade nog fursit ihjäl om det bara hade varit vi. Riktigt mysigt var det!

Fredag vaknar vi kring 8. Eller jag hade varit vaken några gånger under natten, antingen för att näsan höll på att förfrysa eller något annat. Kliver upp, äter frukost och plockar ihop alltihop. På vägen tillbaks till skolan har vi motvind och det kändes som att vi paddlade utan något som helst resultat. Men vi tog oss tillbaks iaf.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0