Gamla dagar

På BF- lektionerna just nu håller vi på med ett arbete om leken. Låter kanske ganska kul, och jag ska inte klaga, det är bättre än många andra uppgifter. Hur som helst så fick jag, Malin och Emelie uppgiften att redovisa om rollek och symbollek, och vi skulle även berätta om 3-6 åringarnas lek och leksaker. Var precis och letade efter kort och leksaker från den tiden då jag själv var i den åldern. Det är många minnen som kommer upp, glada och mer seriösa. Bara att se hur tiden har förändrats, det vi lekte med då är ganska "ute" just nu. Idag kan jag tänka mig att barnens leksaker består av mycket teknik-prylar som är batteridrivna. Något som på våran tid var extrem lyx. Men som allting annat så utvecklas även barnens leksaker. Men om leksakerna var bättre förr än vad dom är nu, ja det kan man ju diskutera.


Jag och min kusin Jerry.
    

Kommentarer
Postat av: linnea

sexy mama ;D

2009-04-29 @ 23:02:44
URL: http://thenotesofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0