Toppen av Sverige

Hejsan sitter här och är som i extas. Har kollat upp tider, priser och möjlighet att bestiga Kebnekaise. Det är något som jag drömt om att göra en längre tid och hade tänkt att det skulle bli av till sommaren. Att promenera uppför berget, 15 km, ca 10 timmar, det är något jag längtar efter att få göra! Inget för höjdrädda personer stod det... Kostade 890 kr och då ingår säkerhetsutrustning och sånt.
 Så ni kan räkna med att jag har varit upp på Kebnekaise innan sommaren är över! 



Sedan så pratade jag med Sofia och hon frågade om jag ville följa med till Adolfsström där det går att fara ut med båt, fjällvandra och sedan få flyga helikopter för det chockande priset av 540 kr. Självklart, sa jag. Ännu en upptäckar tur som kommer att göras i sommar.

Längtar till sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0