Hemma bäst!

Om det är något som missat det så är det jul på två veckor! Vart försvann de senaste veckorna? Men nu har iaf några fler julklappar fixats och jag kan känna mig lite lungnare över det. Men sedan har vi ju en massa skoljobb som ligger och gnager. Jag pall it! Trots att det inte är speciellt mycket så orkar jag inte engagera mig och lägga ner tid i något jag inte har det minsta intresse för. Jag funderar på att helt enkelt för första gången skita i något som har stor betydelse. Men det gör väl inget om man misslyckas nån gång? Det är väl bara mänsligt.


I förrgår kom jag och Emelie hem från Ryssland
. En resa vi gjorde för vårat projektarbete, men som blev en resa mer personlig än vad jag trodde att den skulle bli. Redan vid första inblicken knöt sig magen och jag började fundera på vad det var vi egentligen hade gett oss in i. Vi möttes av strikta regler och fallfärdiga hus längst den dåliga vägen med plogkarmar täckta av smuts. Stället vi kommit till liknade mer ett nerlagt och utslitet industriområde än en stad. Det är helt omöjligt att beskriva stället och känslan. Men jag rekomenderar att resa till Ryssland om man vill få en inblick i hur bra vi egentligen har det. Här handlar det inte om några 200 kvm villor med vita dörrar och vattenledningar, här lever de i fallfärdiga skjul med igenspikade fönster. Men några minnen från resan är positiva och det är väl de man får leva på...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0