En läskig man vid kanten av vägen.

Musiken och bilens brummande är ljuden som spelar i öronen. Utanför är allt mörk, det är mitt i natten och inte en mötande bil. Efter ett tag börjar vi se skymten av blinkande oranga lysen. Snett ovanför rör sig ett vitt sken, från höger till vänster. Vi kommer närmare och ser en bil med varningsblinkers på och en man som står och viftar med en lampa. Den här mannen vill att vi ska stanna, det är uppenbart. Det är ju bara så att man ska hjälpa människor som är i behov av det. Vi börjar bromsa in när vi plötsligt märker att bilen har ett utländskt registreringsnummer och mannen ser lite halvt läskig ut. Jag insisterar att vi måste köra vidare. Samtidigt som mannen kanske hade jätte allvarliga problem och verkligen behövde hjälp så finns där en baktanke om alla dessa äckliga män längst vägarna. Man vet aldrig vad det kan vara för en person. Jag mår dåligt över att vi inte stannat men jag vet att vi inte kunde göra det. Tänk om vi hade slutat som en av alla dessa bortförda tjejer...

Hur skulle du ha gjort? 

Kommentarer
Postat av: Emma

Han var sannerligen otäck :S

2009-01-28 @ 16:12:52
Postat av: jenny andersson

jag sku inte stanna, jag som är så livrädd x)

2009-01-29 @ 19:12:48
URL: http://jenkanandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0