Utomlandspraktik

Måndag idag och första skoldagen efter jullovet. Var ovanligt pigg på morgon och allt gick bra, men piggheten trubbades av ju mer klockan rörde på sig. Och när jag kom hem var soffan mitt första stopp. Jag hade tänkt ut och springa ikväll, men nu sitter jag här och har inte orkat ut än. Jag får nog ta en extra hård och lång runda imorgon istället, det måste bli så iaf.

Fick veta idag att jag kom med i nordplus projektet. Och det betyder att jag ska få fara till Finland för att göra praktik i 2 veckor nu i vår någon gång. Dock vet jag inte riktigt än om jag ska fara. För det första ska jag fara själv (de som får fara till norge och danmark ska fara två stycken) och för det andra så kollade jag på kartan vart "staden" låg och det fanns fyra möjliga ställen. Alla var plecerade ut långt ifrån varandra i Finland så det känns som att det inte är någon stor stad. Och om det inte är det så är det ju inte så säkert att de pratar svenska. Hade hoppats på att få komma till Norge eller Danmark ist, då hade jag nog inte tvekat på att fara lika mycket. Men vi får se hur det blir, ska försöka övertala rektorn att jag emelie kan få fara till samma ställe. Skulle vara mycket roligare.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja! Vi måste prata med henne så fort som möjligt :)

2009-01-13 @ 09:39:18
URL: http://eemmeelliieep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0