Take a look at yourself, and then make a change

Digilistan på P3... så lät det då jag satt i bilen påväg 9 mil norrut. På plats nummer 10, 9 och 8 låg den nu döde, king of pop, Michael Jacksons låtar- smooth criminal, thriller och Black or White. Några av hans bättre låtar som ger minnen från tider då leksaker och barnprogram fortfarande var populära. Jag och min syster sjöng med i låtarna och förundrades över hur stor den där mannen egentligen var/är. Vi diskuterade låtarnas innehåll och hur bra budskapet egentligen är. Digilistan, plats nummer 11... Låten som alla kan sjunga med i och som dom flesta känner ett slags beat i kroppen när dom hör. Till och med en kvinna på jobbet idag hade denna låt som ringsingnal, hon måste ha varit över 50 bast. Jag ska citera en bit ur texten för er...

 " tack som fan kap kun kap
koh pangan koh tao khao lak
fuck it i phuket pingpong show
kalla folket för tjingtjonghoes
trekant i grekland leka stekarn
bakfull redan fredag"

 Låten är Svennebanan, Promoe. Även jag måste erkänna att låten får mig att vilja dansa och gillar att sjunga med i refrängen. Men i gämförelse, om man nu ens kan jämföra dessa artister, så känns Promoe som en anka i en liten pöl, medans Michael är ankan som hittat havet. Promoes text känns värdelös!

Jag förstår dem som saknar Michael, men hans låtar lever fortfarande kvar, hans underverk.

If You Wanna Make The
World A Better Place
Take A Look At Yourself,
And Then Make A Change


Så ska det se ut!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0