3 veckor kvar.

Idag är det precis 3 veckor tills den dagen då jag blir myndig. Jag vet inte, men åldersskillnaden mellan 17 och 18 känns mycket större än mellan någon annan ålder. Med tanke på hur mycket mer man får göra. Hur som helst så är det inte bara den där 1 och 8:an som lockar, utan för min del är det till största grad det där körkortet. Och 3 veckor är snabbt 2 veckor och efter det går det hur fort som helst och helt utan förvarning står jag där, fullt laglig för att sätta mig in i bilen och köra helt själv!!

Imorgon har jag något som kallas Risk ettan, en ny utbildning som man måste göra om man ska ta körkortet. Inte nog med att man betalar kring 11000 så ska det ut ännu några hundringar. Ibland (eller ganska ofta) känns det som att körskolorna gör allt för att få in ännu mera pengar. Men jag klandrar dom inte, för den här utbildningen tror jag är bra och välbehövlig för alla. Men 700 kronor för en "föreläsning" känns lite att ta i. Aja sånt är ju bara en engångsgrej får vi hoppas. Hur som helst så skulle jag nästan kunna betala mycket mer för att ha det där himla körkortet!



 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0