Hepatit B eller influensan?

Jag tror inte jag sagt det men den 4 december drar jag och Emelie till Ryssland för vårat projektarbete. Vi ska besöka ett barnhem och skolor. Detta ser jag väldigt mycket fram emot och hoppas på en givande resa.

Hur som helst så kom Emelie på att det kanske skulle vara bra att ha tagit dessa twinrix sprutor mot bla hepatit A och B. Så vi gick till skolsystern idag för att höra om vi skulle prioritera detta. Hon tyckte det nästan var ett måste, men då var det bara ett problem. I slutet på oktober kommer vaccinet mot svininfluensan som man ska ta, och den vill jag egentligen inte missa. Men dessa sprutor måste man ta med minst 1 månads mellanrum. Så om vi vill ta twinrix för att vi ska till Ryssland så kommer vi hinna med två sprutor, men då måste vi prioritera bort influensavaccinet. För vi hinner inte med fyra sprutor på mindre 4 månader. Låter kanske tjorvigt och lite tjorvigt är det också...

Så vad ska vi välja? Hepatit B eller influensan...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0