Påskhelgen

Haft en super bra helg med släkten uppe i stugan. En helg som det från början såg ut som att jag skulle missa, men vilket kom att ändra sig väldigt fort. Redan fredag kväll var jag påväg upp efter att hastigt ha packat ihop mina grejer. Och vilken tur! Redan lördag (de hade lovat dåligt väder) visade sig solen och man kunde ligga ute, nergrävd på ett renskinn och låta fräkna avslöja sig. Vi tog en skoter tur upp till berget där vi drack varm oboy och åkte madrass och bob. Har inte bara legat och latat oss, kan jag lova! Söndag var helt underbar. Solen kikade in genom fönstret redan då vi fortfarande låg i sängarna (kanske inte farmor). VI skyndade att klä på oss och packa matsäck. Denna skotertur ledde till Maranäsvältan. Vi grävde ner oss och bara njöt av lugnet och den strålande solen, innan vi tog ork till oss och åkte nerför vältan. Jag skulle kalla det ett rent intervall pass det där. Ner på 20 sekunder och ett jobb på några minuter att kämpa sig upp igen. Efter denna dag kände jag mig ganska sliten i kroppen. Och inte nog med det, jag och ellen tolkade med madrasserna bakom skotern också, vilket ledde till värkande armbågar och ryggar. Och ni kanske kan räkna ut vad vi gjorde både måndag och tisdag också, trots att vädret kanske inte var det bästa. Men inget dåligt väder...












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0