Vinter

Någonstans mellan där löven faller av och innan de spricker ut igen är vi nu. Det är varken brunt och oranget eller grönt och gult, här är det vitt och himmelskt blått. Medan temperaturmätaren visat kallare än 30 grader har snön glittrat som allra mest och solen varit som allra rödast. Det är en vacker värld vi lever i.

Nu är lovet slut och skolan börjar imorrn igen. Det känns tungt men samtidigt skönt med tanke på att vi går mot ljusare tider och nästa stopp är sommaren. Det här lovet har jag inte spenderat mycket hemma. Det började med 5 dagar i stockholm, sedan hemma två dagar innan det bar iväg till sorsele i 5 dagar. Hemma igen i en dag innan det bar av till stugan i 2 dagar. Plus att jag har hunnit ligga sjuk mitt i alltihop och inte orkat göra något. Tiden har helt enkelt bara flugit förbi. 

Men idag har jag äntligen hunnit ut på en promenad och kört skoter. Har verkligen längtat efter det. Det är sånna här dagar som man önskar att solen steg upp några timmar tidigare och gick ner några timmar senare. En perfekt dag ute.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Precis! Lite irriterande men filmen var ändå väldigt bra :) Jodå, jag har haft en super julledighet! Verkligen. Själv då? Du får krya på dig! Kram

2010-01-10 @ 23:07:36
URL: http://hannasoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0