Plättar

Jag har aldrig tyckt om plättar, tro det eller ej, men så är det. Hur som helst så hittade jag här på blogg.se ett recept på kesoplättar, vilket lockade mig. Dessutom skulle man ha i blåbär. Detta tänkte jag, kan ju inte misslyckas, eller?

Detta behövs:
3 ägg
300g keso
ca 6msk mjöl
salt
lite blåbär och om man vill en mosad banan

Blanda äggen med keson och strö ner en nypa salt. Rör sedan ner mjölet (om plättar inte går att vända - ha i mer mjöl), blåbären och den mosade bananen. Stek plättarna i smör.



Resultat: Det var gott. Men jag vet inte om det var så mycket mer. Kanske för att jag inte känner någon större skillnad på vanliga plättar och dessa. Men jag tycker absolut att om du gillar plättar ska pröva detta, kan tänka mig att du gillar det mer än mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0