Elefantsafari och tigerspår

Helt tyst, bara ljud av mindreaktiga fåglar och enstaka skrik av apor. Så plötsligt får vi ta ett stort kliv över en rykande färsk hög med eleantbajs. Några steg till och hjärtat är påväg ut ur bröstet. Ett stort brak och en skymt av en stor grå rumpa försvinner snabbt in bland buskarna och fortsättningsvis hörs bara kvistar som bryts av och mindre träd som faller. Min första vilda elefant! Jag målar upp en plan inom mig själv; räddningen om elefanten skulle komma tillbaka. Jag skyndar att kolla mig runt efter djungelns största träd men möts av en mindre besvikelse. Jag inser att där finns bara klena små grenar vilka elefanten lätt skulle köra över. Jag tänker och intalar mig själv om att bästa alternativen är nog att låtsas som att jag inte finns eller spela död.
.
.
Det militärgröna tyget på vaderna förklaras som några chili-inpregnerade strumpor som skyddar huden mot miljontals blodiglar och myggor.
.
.
Elefantfamiljen vi fick syn på.

Kommentarer
Postat av: edasara

Grymt snygga brackor! :)

2011-12-13 @ 21:10:23
Postat av: edasara

och fin du är i handen :)

2011-12-13 @ 21:11:17
Postat av: mamma

Fattar inte att du fått vara ute i djungeln.Vi plaskar omkring här i blötsnö och önskar några grader kallare.Ta nu vara på de sista dagarna i Indien.Kramar från mamma

2011-12-14 @ 10:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0