E och Betong

Jag har en underbart duktigt pappa som tillverkade en form åt mig på beställning. Önskade mått och tillsist låg där ett E. Jag fyllde halva formen och la sedan ned armering för hållbarheten. Fyllde och skrapade till ovansidan för en fin yta. Väldigt viktigt att trycka ned betongen för att luft ska komma upp till ytan, och på så sätt slippa alla dessa lufthål. Lät torka något dygn (blev till och med något dygn för mycket) innan jag plockade bort formen. Betongen hade då fastnat i plywoodskivan och sprack därför när jag skulle lossa den. Men trots detta så håller den ihop i och med armeringen.








Köpte en lampskärm i glas på secondhand för 3 kr som jag sedan fyllde med betong. Vid toppen stoppade jag ned ett ljus och lät det stå där i ca 1-2 timmar innan jag plockade bort det. Efter att det fått torka i ett dygn knackade jag sönder glaset och hade då en fin rund ljusstake.






Kommentarer
Postat av: edasara

Göör-fina grejer! Synd att det sprack men, det blir för stabilt det din far bygger helt enkelt. Smart med glasform, det blir så vacker yta då! :) Ännu bättre att den var rund.

2011-07-25 @ 19:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0