November i ett land som inte har lagom

Efter att ha legat over toaletten hela natten mot sondag kanns all mat valdigt omotiverande. Jag kanner inte for det ris och friterade brod vi atit de tva senaste veckorna. Battre blir det inte av att fa ett mms hemifran med bilder fran ljusstopning eller lasa pa facebook om julbak och glogg. Jag langtar efter en stor saftig kottbit med potatisgratang och bea. Kom dock fram till att tva veckor har passerat och tre ligger framfor oss. Inte for att jag langtar hem till den morka, kalla och ovita november, inte alls. Battre att sitta har pa en takterass och branna sig av solen! Har finns inget mittemellan. Antingen blanda indierna med sina vita hy eller bli kraftrod med vita linjer fran BH:n. Lagom som vi anvander oss flitigt av hemma finns inte har. Det skulle bli langtrakigt om jag gick in pa det i detalj men vi slutar aldrig att facineras over detta land.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Visst skulle man vilja byta plats med dej en stund,inte vid toaletten,men värmen och landet. Här är jag kanska less på slask, blåst och mörker hela dygnet. Inte ens snön vill vara här. Försöker en lite stund men innan man vet av, är den bara försvunnen.Men ljuset och Du återvänder ganska samtidigt hit till norden. Längtar till den dagen. Kram Elisabet

2011-11-30 @ 13:51:18
Postat av: pappa

hej i dag har det regnat + grader slask. hoppas du blir bättre i magen hur är det med blåsorna föresten?. ha det bra tänker på dej.

2011-11-30 @ 21:02:12
Postat av: mamma

Tänker så mycket på dig,allt du får uppleva och vara med om.Är glad för att du fick denna chans att åka till Indien, men saknar dig.Här rullar det på med jobb, adventspyssel ,julklappsfunderingar mm.Många kramar från mamma!

2011-12-01 @ 09:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0