Som att ta på sig en tröja som krympt i tvätten

Allt som är litet är gulligt. En stol är ju alltid en stol, men så fort den står i barnrummet med lite kortare ben smilar man och åå:ar. En sko av märket nike eller adidas blir genast mycket snyggare i storlek 23. Min tanke kring att byta min 15" dator mot en 10" skulle inte betyda så stora skillnader. Men det är som att ta på sig en för liten tröja. Det blir trångt och ihoptryckt. Till skillnad från att tröjan (förhoppningsvis) tänjer ut sig så hoppas jag på att jag vänjer mig vid småa knappar på tangentbordet och en liten skärm. Undrar om jag sedan, efter resan, vill återgå till den gamla otvättade tröjan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0