Somliga gar med trasiga skor... andra barfota.

Nu har jag befunnit mig i Indien i 10 dagar och inser hur facinerande detta land ar. Pa kvallarna faller jag raklang pa den stenharda sangen och sover som en stock tills klockan ringer. Det ar sa manga intryck, sa mycket information, det ar varmt och valdigt annorlunda. Saker som uppror och som gladjer. Ofta kanner jag mig sa maktlos. Massor som skulle behova goras och som kan goras men en sa simpel sak som kunskap saknas. Jag lyssnar och funderar, diskuterar, ser efter och kanner efter. Allt gar inte att bara pa. Fast jag inte vill maste jag slappa det. De har resterande fyra veckorna kommer ga fort. Imorgon ar vi bjudna pa ett brollop. Ett arrangerat brollop som borjar redan idag men vi ska dyka upp imorgon bitti vid 7 tiden pa morgon da sjalva brollopsceremonin borjar. 

Hoppas ni har det bra dar hemma! Kramar

Kolla in Trichylicious

Kommentarer
Postat av: pappa

hej hur har du det med blåsorna. hoppas det blir bättre.vi har det bra -1 rimmfrost på marken. i dag ska jag hämta en julgran o i går jagade vi ålg jonas sköt en liten tjur. vi tänker på dej i våra böner ha det bra och sköt om dej.

2011-11-27 @ 10:22:20
Postat av: Elisabet

Roligt att höra från dej. Det verkar gå bra för dej, att vara i ett så främmande land. Här hemma följer vi traditionerna. Ljusstöpning fredag kväll var jättemysigt, men vi saknade dej.Förra söndagen när jag skrev trodde jag snön skulle stanna, men inte. Varmt hela veckan. I kväll har det börjat snöa igen, tror söndagar är snödagar, kanske det stannar denna gång. Alla här hälsar Kram Elisabet

2011-11-27 @ 18:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0