Drömmen vi egentligen inte drömmer

Jag ser den rosa tröjan och hoppades på att den var min. Jag åker skidor och önskar att jag var snabbast av alla. Alla barnen åker iväg på cirkus medan jag är hemma och leker häst på ängen. Jag drömmer om grönt vatten och en strand så långt ögat kan nå. Jag blundar och ber. Snälla Gud ge mig en snyggare cykel. Gör så att jag blir tillsammans med killen i årskurs fem. Idag ser jag berget och tar mig till toppen. Jag möter nya människor och skapar vänskapsband för livet. Jag blundar och ber. Ta hand om mamma och pappa, hela familjen och släkten. Skydda oss från sjukdomar och olyckor. Idag är jag glad att Gud sorterar böner. Jag är glad att vi växer i rollen som människa. Och jag är otroligt tacksam för det liv han gett mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt bra, Tänkvärt! Ibland förstår vi inte varför han inte svarar på våra böner, men senare när vi ser tillbaka kan vi se att han hade en mycket större plan än jag själv haft. :-)

2011-10-27 @ 22:49:36
Postat av: josse

fint skrivet, så sant!

2011-10-30 @ 17:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0