En ny sekund

Under en sekund hinner det hända miljontals saker. Bara en microdel av ditt liv men så mycket som kan spela in. Under en sekund. Jag hinner inte vara med. Men ändå så medveten. För varje ögonblick är det ännu en som passerat. Men så många som finns kvar.
På den där sekunden kan allt hända. Förberedd eller inte. För mig har den där sekunden ofta varit något positivt. Något gott. En sekund som lett mig rätt. En annan som utvecklat mig. Vissa har jag väntat på länge och andra har överraskat mig. Jag har skrattat. Jag tackar Gud.
Men så är det inte alltid. En och samma sekund har ödelagt en människas, en hel familjs, liv. En annan som känts som en evighet i det tysta. Jag ser ett sår på min pappas hals som vittnar om en sekund som kunde raserat mitt liv. Sekunder som betyder. Som betyder så otroligt mycket.
Jag gråter. Finner inga ord.
En sekund kan jag styra över. Men jag kan inte styra över alla. Vilken tur. Vilken otrolig tur. Jag har valt att lägga mina sekunder i Guds händer. Jag vet att han tar hand om dem åt mig. Jag upplever sekunder jag aldrig annars skulle få uppleva. Jag ber och ser. Ännu en sekund vars konsekvens lett till glädje.
Kärlek.

Kommentarer
Postat av: sofia wiklund

Fint skrivet!

2011-09-08 @ 21:40:21
URL: http://ssofiawiklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänkvärda ord Du skriver Elvira.Sköt om dej och ha en trevlig helg. Vi tillbringar nog helgen vid älg/björnskogen.Kram Elisabet

2011-09-09 @ 09:58:43
Postat av: Sofia

Så fint skrivet! Hoppas du har det bra i Umeå. Hoppas vi syns snart:) Kramkram kusinen

2011-09-09 @ 15:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0