Svetsa

MMA, MIG/MAG och TIG. Ja det är inte kampsport för den som trodde det. Trots att jag vuxit upp med en pappa och bror som svetsar, har jag idag för allra första gången fått prova på det själv. Efter en liten kort genomgång, och alla skyddskläder, skor och handskar var på så var det bara att sätta igång. En upplevelse, en riktigt rolig grej det där med svetsning. Trots att J tyckte att första biten såg ut som "skit-svetsning" blev jag godkänd. Prova på GAS fick vi också göra. Var dock inte i samma klass som svetsningen, men kul det med.      

Kommentarer
Postat av: Lydia

Ja sant! Har aldrig haft en tanke på att testa själv ;) Var det med praktiken du gjorde det?

Svar: Jo med praktiken. Det är ett yrkesinriktat program som ett gymnasium köpt upp av KFUM, så för att veta vad ungdomarna gör där blev vi personal från KFUM inbjudna att prova på :)
Elvira

2012-11-22 @ 18:32:14
URL: http://lydialindholm.blogg.se
Postat av: Lydia

Åh vad mycket du får testa på, se och vara med om nu när du är på kfum!! Måste vara en stor erfarenhet på alla möjliga sätt :)

2012-11-22 @ 19:04:00
URL: http://lydialindholm.blogg.se
Postat av: Pappa

Får jag en kompis i garaget nu

2012-11-24 @ 01:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0